moto-bilgiler

 

ilk yardım  :bu yazı bazı motorcular için hiç bir anlam taşımayabilir.çünkü bu yazının ana teması;kazadan sonra kask çıkartılması mı, yoksa çıkartılmamalı mı?şehir trafiğinde kasksız bir motosiklet sürücüsüne rastlamak her zaman mümkün.eğer kaskınız yoksa onu çıkartma probleminiz de yok demektir.. Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda diğer araçların sürücülerinin motor sürücülerini sıkıştırması ve bu nedenle kazaya sebep olmalarının oranı bu grup kazaların 2/3`üdür.    




KAZA ANINDA NE YAPMALIYIZ ???         Tüm yaşlar için özelliklşe 50 yaş civarı olanlara,neden yere uzanılmaması konusu bilinmiyor! neden başucumuzda bir aspirin bulundurmaliyiz?       kalp krizi hakkında                                                                      kalpkrizlerinde sol kol uyuşması yanında başka bulgular da olabilir.bunlar alt;cenede yorgun sancı, tabi ki bulantı ve aşırı terleme.Not:hatta bir kalp krizi sırasında göğsünüzün ortasında sancı da olmaya bilir!
Araç sürücülerinin motor sürücülerine yönelik saldırganca davranışları, kazalarda çok düşük bir oranı oluşturuyor.Çoğunlukla, araç sürücüsü çarpışmadan önce motor görmüyor ve motor  düz giderken araç sürücüsü motorun önüne manevra yapmaktadır.                                                  



                                                                                                                                                                   kalp krizi geçirenlerin çoğunluğu (yaklaşık%60)uyurken hayatını kaybetmekte.bazen kriz anında göğüste olunşan sancı sizi derin uykudan uyandirabilir.                                                             MOTOR KAZALARIYLA İLGİLİ İLGİÇ BİR ARAŞTIRMA:   Motor kazaların 3/4` ü başka bir araçla çarpışma şeklinde olmuştur(özellikle binek otolarla).  Motor kazalarının yaklaşık 1/4`ü motor yolda devrilmesi yada çevredeki sabit bir nesneye çarpması şeklinde olmuştur. Yolda kaynaklı kazaların oranı %2,hayvanların karıştığı kazaların oranı ise %1`dir.  Araç arızası nedeniyle meydana gelen kaza oranı %3`den daha az olup;tek başına yapılan motor kazalarının büyük çoğunluğunun nedeni tekerleğin patlamasıdır.Tek başına yapılan motor kazalarında,yağışlı  hava kazaların yaklaşık 2/3`ünde sürücü hastasına (kayma,frenleme nedeniyle düşme yada virajı alamama)sebep olmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder